学びの詩 Poetry of Learning《Music & Visuals》
最終更新日2024-05-28
Table of Contents
学びの詩
得意な技に 身を焦がし強さを手に入れる その道を行く
しかしリーダーになるには 新たな地図も知るべし得意しらず 興味なきことも 学び続けよう
リーダーは司令塔 知と技を掌握しチームの魂を結ぶ コミュニケーションの芸術
幅広き知識を 巧みに操り夢のプロジェクトを 共に成し遂げよう
しかしリーダーになるには 専門を越えた視点も必要構造を知り 業界の息吹を感じよう
学び舎は知の宝庫 広く学ぶその姿勢苦手を抱き 興味を謳え 未来のリーダーへの礎
時にはモチベが さ迷う暗闇に小さな灯火を 差し出し進む
一日一歩 新たなる知識の門を叩き達成の美酒で 心を満たそう
友と家族と 分かち合う学びの喜び競い合わず 自らの成長を愉しもう
最後に休息を 自らを優しく抱きしめバランスの魔法で 学びへの情熱を守ろう
“Poetry of Learning”
Drifting along the river’s flow, venturing into the unknown,Embarking on a journey of exploration, taking that first step.
Embracing our strengths, fueled by our expertise,Grasping onto resilience as we tread this path.
Yet to lead, we must also chart new maps,Embrace the unfamiliar, and learn what doesn’t spark our interests.
Leaders as beacons, mastering knowledge and skill,Binding the team’s spirit through the art of communication.
Manipulating a breadth of knowledge with finesse,Together, achieving dreams of projects yet untold.
To lead, we must broaden our horizons,Understanding structures, feeling the pulse of industries.
Schools, repositories of wisdom, instill the ethos of broad learning,Embracing weaknesses, nurturing interests, laying the foundation for future leaders.
Sometimes, in the darkness where motivation wanes,Extending a small beacon of light and forging ahead.
One step at a time, knocking on the gates of new knowledge,Filling our hearts with the nectar of accomplishments.
Sharing the joy of learning with friends and family,Not in competition, but reveling in our own growth.
Lastly, embracing rest, gently holding ourselves,Guarding our passion for learning with the magic of balance.
投稿者プロフィール
- 大手アパレルメーカーで30年間勤務し、国内では営業・商品企画・事業企画・他社とのコラボレーションを推進する部門、そして約14年間で海外にて2カ国の法人社長を経験。その後、経営コンサルティング会社に転職し、アパレル以外のビジネスの知見を深め、現在は、コンサルティング会社を起業し、本業に加えファッション系の専門学校で教示している。アパレル業界を目指す全ての方々に実践的なノウハウを伝授したいと思っています。
最新の投稿
- サンクス先生の日記ブログ2024-09-10#594 訪日外国人増加とビジネスへの影響
- サンクス先生の日記ブログ2024-09-10#593 ポーランドの歴史
- サンクス先生の日記ブログ2024-09-09#592 ピーター・ドラッカーのマネジメント理論
- サンクス先生の日記ブログ2024-09-09#591 シュガーマンの「マーケティング30の法則」